بشار اسد: حملۀ هوایی امریکا به ارتش سوریه نزدیک دیرالزور عمدی بود

بشار اسد، رئيس‌جمهور سوریه در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتدپرس، 1 مهر 1395

رئيس‌جمهور سوریه می‌گوید حملۀ هوایی اخیر امریکا به نیروهای ارتش سوریه نزدیک دیرالزور، «عمدی» بود و نزدیک به یک ساعت طول کشید.

در این حملات دهها نظامی سوری کشته شدند.

بشار اسد، پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت امریکا ارادۀ پیوستن به روسیه را در مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه ندارد.

رئيس‌جمهور سوریه ادعای امریکا را مبنی بر اینکه حملۀ هوایی ائتلاف (تحت امر واشنگتن) به نیروهای سوری تصادفی بوده است، رد می‌کند.

اسد می‌گوید نیروهای ارتش این کشور شهر حلب را در شمال غرب این کشور محاصره نکرده‌اند.

وی در این مصاحبه افزود دولت دمشق از ورود کمک‌های غذایی به شرق حلب جلوگیری نمی‌کند. 

رئيس‌جمهور سوریه همچنین اتهام حملۀ هوایی سوریه یا روسیه را به کاروان کمک‌رسان به حلب رد کرد. 

پیشتر نیز روسیه ادعای حملۀ جنگنده‌های روسی و سوری به کاروان امدادرسانی سازمان ملل را در حلبِ سوریه، رد کرده بود. ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، سه‌شنبه گفت جنگنده‌های کشورش و یا جت‌های ارتش سوریه به این کاروان حمله نکرده‌اند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، شامگاه دوشنبه اعلام کرده بود یکی از کاروان‌های امدادرسانیِ این سازمان در استان حلب در سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

اسد گفت جنگ سوریه تا زمانی که بخشی از یک مناقشۀ جهانی است که دیگر کشورها در آن دخالت و هزینه مالی آن را تامین ‌کنند، طول خواهد کشید.

اسد گفت: «وقتی که  از آن به عنوان بخشی از یک مناقشۀ جهانی و یک مناقشه منطقه‌ای سخن گفته می‌شود، هنگامی که بسیاری عوامل خارجی هستند که از کنترل خارجند، جنگ طول خواهد کشید.» 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku